Multimedia

W XXI wieku wykorzystanie multimediów jest niezwykle powszechne. Można je spotkać na każdym kroku. Nowe rozwiązania informatyczne łączą się z elektroniką i dostarczają nowoczesnych sposobów komunikacji, służąc tym samym rozrywce, edukacji, reklamie, sztuce, inżynierii, medycynie, matematyce, badaniom naukowym oraz celom biznesowym.

Ranking ofert multimedialnych

Ładowanie wszystkich ofert…


Czym są multimedia?

multimediaTermin „multimedia” (z łaciny multum i medium) nie jest jednoznaczny. Na przestrzeni 50 lat miał różne definicje. Zmiany miały związek z postępem technologicznym i poszukiwaniem coraz to nowych form przekazu. W latach 60 XX wieku określał połączenie światła, kina, eksperymentalnego performance’u z muzyką rockową – po raz pierwszy użyty do nazwania przedstawienia Andy’ego Warhola pod tytułem Exploding Plastic Inevitable. Obecnie odnosi się do kombinacji mediów elektronicznych składających się z filmu, obrazu, dźwięku, a także tekstu.

Ważnym atrybutem multimediów jest możliwość interakcji użytkownika z systemem, czyli z internetem, grami komputerowymi, wydanymi na płytach CD-ROM podręcznikami, encyklopediami, słownikami, katalogami i poradnikami, a nawet filmami. Multimedia sieciowe są nastawione na określone informacje, dzięki czemu człowiek może wprowadzać poprawki oraz dostosowywać programy do własnych potrzeb – zmieniając tym samym doświadczenia multimedialne bez modyfikacji kodu źródłowego.

Firmy multimedialne

Multimedia znajdują zastosowanie w wielu dziedzinach, najbardziej znane to reklama i rozrywka.

W Polsce reklama skupia się wokół 7 głównych holdingów łączących w sobie agencje oraz domy mediowe:

  • WPP
  • HAVAS
  • DENTSU AEGIS NETWORK
  • PUBLICIS GROUPE
  • OMNICOM
  • INTERPUBLIC
  • GROUP ONE

Zajmują się przede wszystkim projektowaniem, planowaniem i umieszczaniem reklam w mediach; reklam zewnętrznych w formie billboardu, panelu czy na autobusach; tworzeniem stoisk i miejsc wystawowych; prowadzeniem kampanii reklamowych w celu przyciągnięcia bądź zatrzymania klientów oraz dystrybucją i doręczaniem próbek reklamowych.

Multimedia wykorzystuje się zwłaszcza w przemyśle rozrywkowym, głównie w filmach, grach online, wideo lub na CD-ROM, galeriach sztuki, muzeach, ale i w teatrze.

Przykłady:

Oferty firm multimedialnych

Telewizja

multimedia telewizjaPlayer+ to polski serwis filmów na życzenie i telewizji internetowej. Oferta telewizji internetowej składa się z 6 pakietów dopasowanych do potrzeb i możliwości finansowych potencjalnego klienta. Zadowoleni będą nie tylko kinomaniacy, ale i fani sportu, seriali oraz animacji dla dzieci. Dla poszukiwaczy dobrego kina firma sporządziła listę składającą się z 322 pozycji – o różnorodnej kategorii – starannie wyselekcjonowanych produkcji filmowych, które zdobyły uznanie widzów lub niedawno miały swoje premiery kinowe.

Netia udostępnia różnorakie pakiety do 105 kanałów – na start, dla kinomaniaka i fanów sportu wraz z internetem. Koszt usługi wynosi do 110 zł na miesiąc – w zależności od wybranego wariantu. Serwis umożliwia również nabycie Giganagrywarki pozwalającej na nagrywanie oraz przewijanie programów (do 30 zł na miesiąc). Ponadto klient kochający dobre kino może skorzystać z Netii VOD.

Internet

multimedia internetUPC dzieli pakiety ze względu na prędkość internetu i czas trwania umowy (do wyboru umowa na 24 miesiące lub bez zobowiązania). Proponowana prędkość przesyłania danych wynosi do 1 Gb/s . Koszt usługi wynosi do 69,99 zł miesięcznie. Każdy wariant posiada telewizję na start, czyli 34 kanały (w tym 25 kanałów HD) o tematyce ogólnej, filmowej i serialowej, dziecięcej, rozrywkowej, sportowej, muzycznej oraz informacyjnej – wraz z modemem Connect Box z wi-fi z dostępem do sieci 700 000 hotspotów.

Cyfrowy Polsat to jedna z najbardziej znanych platform satelitarnych, oferuje Internet LTE Plus oraz LTE Plus Advanced z szybkością do 300 Mb/s. Obejmuje podstawowe pakiety danych, a także opcję użytkowania internetu nawet po ich wyczerpaniu – warunek: korzystanie z technologii LTE. W prezencie coś dla fanów sportu i bezpieczeństwa sieciowego: ochrona internetu przez 1 miesiąc i 3 pakiety IPLA przez 2 miesiące z możliwością dodatkowego rozszerzenia o Polsat Sport Premium z Ligą Mistrzów UEFA. Koszt do 90 zł miesięcznie.

Telefon

siec komorkowa

Virgin Mobile oferuje w zależności od wybranego pakietu w abonamencie – opłata aktywacyjna wynosi 29 zł, a wysokość rachunku zależy od użytkowania internetu:

  • Nielimitowane rozmowy z numerami komórkowymi i stacjonarnymi w kraju
  • Nielimitowane SMS-y w kraju
  • Internet do 15 GB w Polsce
  • 25 groszy za wiadomość MMS

Firma Vectra proponuje nielimitowane rozmowy w Polsce i roamingu w UE, nielimitowane SMS-y i MMS-y oraz do 20 GB internetu. Dla stałych konsumentów zagwarantowane są niższe ceny – do 31,99 zł. Nowi klienci płacą do 36,99 zł od 5 miesiąca (50% rabatu przez 4 miesiące).

W przypadku NJU umowę zawiera się na czas nieokreślony. Oznacza to, że klient może zakończyć ją w dowolnym momencie bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów. NJU Mobile proponuje oferty na abonament, na kartę oraz internet mobilny. Podstawą powyższych pakietów są usługi bez limitu. Konsument, jeśli w danym okresie nie korzysta z określonego wariantu, nie płaci. Dla stałych użytkowników sieć ma propozycje zwaną „Im dłużej, tym lepiej”, czyli wraz ze stażem rosną gigabajty do wykorzystania w kraju.

Najbardziej znani operatorzy komórkowi działający w Polsce to: Mobile Vikings, NJU Mobile, Orange, Play, Plus, Plush, Red Bull Mobile, T-Mobile, Virgin Mobile.

Czy ten artykuł okazał się pomocny?

5

Ocena

5.0/5